PLAYLİST#1 Ahh Bu Şarkıların Gözü Kör Olsun!

İnsanın en depresif anlarında açıp açıp hüngürdediği şarkılar vardır ya hani. İlgisiz bi günde ve ortamda bile duysa modu düşer, hayata küser. İşte benim öyle durumlar için bir listem var ve yanlarında kaç kere dinlenirse intiharın eşiğine gelebileceğine kadar yazıcam.

Arada alakasız diye düşüneceğiniz şarkılar da olabilir. Bu tamamen benim damar şarkı listem. Sevdiğim, anısı olan şarkılardan oluşuyor bir çoğu. Sevmediğim tek şarkı var. Onu da ne zaman duysam içime öküz oturuyor. Gereksiz damar o yüzden sevmiyorum.

Bunu neden mi yapıyorum?  Az evvel Pattizle bi muhabbet arasında onun bu tarz şarkılarından birini gönderdim bilmeden. Ve tepki aynen anlattığım gibi oldu. Kim bilir belki günün birinde barışırım bu şarkılarla yeniden. Neyse listeye başlayalım:

1- Anathema-  Lost Control: Bu şarkı birayla iyi kafa yapıyor. Ritmine ayak uydurursanız sizi 15. biste pencereye kadar sürükler. Depresiftir falan ama gaz şarkıdır. Severim. Dinleyin.
2- My Chemical Romance- The Ghost Of You:  Şarkının bok gibi anısı var bende. O yüzden listede. Ne zaman duysam modumu düşürür. EMO şarkısı işte:/ Dinleyin. KÜDAYYYYY ŞÜDAYYYYYYYYY:/ PÖFFZZZ.
3- Anathema- One Last Goodbye:  Bir sonraki şarkıyla cevap niteliğinde olduğundan hoşuma gitmişti. Ama işte... ne zaman mutsuz olduysam bu şarkıya sığındım. Peşpeşe loopa sarıp bir gün boyunca sayısız dinlemişliğim var. Çok kasarsanız midenizi burar kusturur. Öyle tuhaf etkileri var bünyemde. Dinleyin.
4- Anathema- Parisienne Moonlight: Bu da cevabı. Her ne kadar sevgiliye yazılmış havası da verse anne oğul mektuplaşması. Bir nevi günah çıkarma falan filan. Hatunun sesi öyle yüreği buruyor ki biraz üzgünsen, odun da değilsen garanti ağlatır. Kız tavlamak için kullanmayın. Aşırı doz öldürür:))) Dinleyin.
5- Yasmin Levy- Me Voy: Şarkı tam bir ağıt havasında. İspanyolca olması iyice dramatikleştiriyor tabii. Benim favorim. İç paralar, yürek burkar, öküz oturtur içe. Rakıyla efkaaaaar uleeaannn diye bağırtır:)))))) Dinleyin.
6- Yasmin Levy- Perdono: Ben klibinde kullanınan "Frida" filmi kolajına da hastayım. Güzeldir işte. Aşk acısına birebir. Dinleyin.
7-Guns N' Roses- November Rain: Yine benim fiks şarkılarımdan. Acıklı işte.Dinleyin.
8- Zaz- Je Veux: Bayılırdım. Dinleyin.
9- Gary Jules- Mad World: Bu şarkı bu kliple özdeşleşmiş durumda benim için. Sonuna kadar izleyin. Şarkının tadını çıkarın. İzleyin.
10- Gary Moore- Parisienne Walkways: Gitar solo aklımı alıyor götürüyor. Hele arabadaysam bir de uzun yolsa.... tadından yenmez. Saf tutku. Dinleyin.
11- Gary Moore- Still Got The Blues: En güzeli sona bıraktım:)  Peşpeşe dinlenirse etkisi artar. Naçizane tavsiyemdir. Dinleyin.
12- Romance: Her gitar çalmayı öğrenenin mutlaka bildiği, çalmaya çalıştığı efsane şarkıdır. Ben bi başka severim ayrı.Dinleyin.
13- Him- Gone With The Sin: Fenadırrrrrr!!!!!!!! Sözün bittiği yer.Dinleyin.
14- Kurt Cobain- Where Did You Sleep Last Night?: Maa Göööğğll işte bu şarkı:)))) Her dinlemede ağlarım. Kadife ses yiaaaaaaaaa:((((( İzleyin.
15- Aerosmith- I Don't Want Miss A Thing: Ne varsa eskilerde vaarr! Dinleyin.
16- Scorpions - Send Me An Angel: Durduk yere bunalıma sokan şarkılar listesi hazırlanıyorsa bu şarkı baba kategoride olmazsa olmazdı. İtiraz istemem:) Dinleyin.
17- Blind Guardian- The Bard's Song: Çook sevdiğim ve küs olduğum bir başka şarkı daha. Anısı var. Peşpeşe loop a alınası. 10000000 kere dinlenesi. Kulağında kulaklıkla uyuyakalınası. Şarkı öldürmez. Huzur verir. ONCA DAMAR ŞARKIDAN SONRA İYİ GİDER;)
Dinleyin. kısa versiyon.
Dinleyin. uzun versiyon.
18- Notre Dame de Paris- Belle: Bana hiiç sevmediğim fransızcayı sevdiren şarkı. İzleyin.
19- Adele- Someone Like You: Bu şarkı nefret ettiğim şarkılar listesinde 1 numara. İlk duyduğum andan beri böyle. Hayattan soğutuyor beni. Linke lüzum yok. Bilmeyen yoktur herhalde.
20- Anathema- Far Away: Neredeyse unutuyordum.... Bu şarkıyla hayatımı kaydırıyordum neredeyse. Yasaklamışlardı arkadaşlarım bu şarkıyı dinlemeyi. Adamı canlı cenazeye çevirir. Aman ha denemeyin:p Dinleyin.
21- Tori Amos- Smells Like Tenn Spirit: Bu coverı dinlediğimde şok olmuştum. Solistin hayali bir sesle yaptığı yorum bir şarkıyı damar haline getirmiş. 10 TEKRARDAN SONRA HAYATTAN SOĞUTUR.
Dinleyin.

Listeye Türkçe şarkı ekleyip eklememeyi çok düşündüm ama kararsızım. Birkaç tane yazdım ama arada eklemeler yaparım muhtemelen.

Gripin- Böyle Kahpedir Dünya: Bu şarkıya kadar helak olmayan varsa bi defolup gitsin zaten. Asdfghjkl... Bu şarkı beni mahvediyor her dinleyişimde. Dinleyin.
Cem Adrian - Yağmur: Bu şarkının bende mutlu anıları olsa da... Genel havasından ötürü listede. Dinleyin.
Gökhan Kırdar- Üstüme Basıp Geçme:  Fenadır işte yaa:/ Dokunur.
Gripin- Sensiz İstanbul'a Düşmanım: İstanbul enn sevdiğim şehir. Şu dünya üstünde yerini alabilecek başka bir yer yok benim için.Dinleyin.
 Tanju Okan- Kadınım: Bu şarkıyı saatlerce dinleyebilirim. Çook severim. En güzel hali dokunulmamış hali.İÇTEN İÇTEN GİZLİ GİZLİ AĞLATIR. Dinleyin.
Nev- Zor: Boğazıma bişi oturur ne zaman dinlesem. Çok da severim ama yağmurlu günler dışında dinlemiyorum:) Dinleyin.
Yavuz Çetin- Sadece Senin Olmak: Erken öldün bee... Şarkının sözleri baştan başa olay zaten. Bunalıma sokması gerekmiyor. Özel şarkıdır. Aşk acısına saklayınız. Dinleyin.
Gripin- Aşk Nerden Nereye: Bu şarkı da 10000000 defa çalıp dinlediğim şarkılardan. 1 gün boyunca defalarca dinlerim. Ahhh bi de ağlatmasa:(((( Dinleyin.
Şebnem Ferah- Sigara: YORUMSUZ <3 Dinleyin.
Özlem Tekin- Sil Baştan: Hayatta bir çok kez riskli kararlar verdim ve feda ettiklerimi düşünmeden yeni maceralara atladım. Bu yüzden tadı benim için daha bi başka bu şarkının. Dinleyin.
Teoman- Kim: Özleyenler için...Dinleyin.
Teoman- İstanbul'da Sonbahar: Her dizesi anlam yüklü... İstanbul şarkısı olmasıysa cabası. Hastasıyım. 1000 kere olsa yine döner döner dinlerim. Dinleyin.
Nilüfer- Erkekler Ağlamaz: Oyyy oyyyyyyyyy:( Aşırı doz öldürür:/Dinleyin.
Candan Erçetin- Annem: Bu şarkı konmazsa olmazzzzzzzz!!!! ANNE CANDIRRR!Dinleyin.

. _____ .

Fikrimin İnce Gülü: Ben melodik olarak çok severim. Hüzne boğar...Farid Farjad yorumu.
İki keklik Türküsü: Dinleyin.
Yavuz Bingöl: Turnalar: Dinleyin.
Götür Beni Gittiğin Yere: Dinleyin! Çağrı Emrah Yıldırım öyle bir söyledi ki bu şarkıyı. Üstüne söyleyen tanımıyorum. Bin kere çalsın bin kere dinlerim.

Falans filans.... SONUNA KADAR TAMAMINI DİNLEMEYİ BAŞARAN VARSA HELALL!

Umarım beğenmişsinizdir listemi. Ne zamandır aklımdaydı hazırlamak bu geceye kısmetmiş.

Öpücükleeerrr :))))))

Yorumlar

  1. Nev'den "Bazen" ve Cem Adrian'dan "Tanrı Aslında Sever Hepimizi" de yakar geçer!
    Şimdi hepsini teker teker dinleyeceğim.
    Süper bir yazı olmuş!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nev bazen en sevdiklerim diye bir liste yapsam ilk 3e girer. O YÜZDEN BUNALIM ŞARKILAR ARASINA KOYMADIM:)))) Diğer Cem Adrian şarkılarını sevmiyorum. Yağmur'un anısı var diye listede.

      Sil
  2. Seçki güzel olmuş, her şarkıyı dinledik kafamız ordan oraya savruldu :) ama şunu dip not olarak belirteyim her tıkladığımda bloğundan çıktım o kötüydü aslında yeni pencerede açılması gerekir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. düzelttimm:/ biraz geç oldu ama özür dilerim. dikkatimden kaçtı herhalde gecenin 4ünde hazırladığım için:)))))) beğenildiğine sevindim:))))) hala hayattasın gözden kaçtı sanma;)))))

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar