Roaccutane Günlüğü #5 Kullandığım Ürünler

Roaccutane tedavi süresince cildimin tipi değişti. Eskiden yağlıya dönük karmayken şu an yanaklarım kupkuru oldular. Alnım kurudu. Burnum hala parıl parıl:p Siyah noktalar azaldı. Çenemse kurumaya yüz tuttu diyebilirim:p Örneğin, göz altlarım için eskiden Sebamed Q10 yeterliydi. Son zamanlarda öyle çabuk emmeye başladı ki kremi artık daha uzun süre nemli tutan alternatiflere yöneldim. Eskiden cildime nemlendirici sürsem damla emmezdi. Hatta kusar kalırdı. Şimdi nemlendiricilerim bile yetersiz kalıyor. Dudaklarımsa öyle hararetli ki anlatamam. Düzenli olarak günde ortalama 5 defa nemlendirici sürüyorum, çatlama kanama yok ama içten içten kuruduğunu hissediyorum:p Anlatılmaz bir his. Bir dolu ürün deneyip bıraktıktan sonra son favorilerimi yazmaya karar verdim.

Ürünlere bir göz atalım:

TEMİZLEYİCİLER:
-Bioderma SENSİBİO H2O:  İyi ki var İyi ki almışım. Bioderma ürünlerinin çoğunluğu cildime uymasa da bu ürüne bayılıyorum. Waterproof rimelleri temizleme konusunda çok başarısız tek kusuru bu. Onun dışında ten makyajımı bununla temizliyorum. Hiç bir şey sürmesem de eve gelince mutlaka yüzümü bununla siliyorum. Parlamayı anında engelliyor. Tazeliyor resmen. Birazcık gerginlik yapıyor o kadar.

-Yves Rocher Göz makyajı Temizleyicisi: Kullandığım en iyi göz makyaj temizleyici. Hem de en naziği. Göz yaşım bile gözümü yakarken bu sevimli maviş hiç yakmıyor. Kullanmadan iyice çalkalamanız gerekli. Veee voilaaa! Tortusuz kalıntısız göz makyajınız ve suya dayanıklı rimeliniz ovuşturmadan çıkmış bile. Tek eksisi temizledikten sonra bıraktığı yağlı his. Oda yıkayınca geçiyor.

- LRP Effaclar Yüz Temizleme Jeli: Bu ürünü Avene'den artık fayda görmeyince elimde tester'ı olduğu için kullanmaya başladım. Minicik 30ml ürün beni 15 gün götürdü. Tam boyunu almam uzun sürmedi:))) 2. tan boyun dibini görmek üzereyim. Cildim o kadar hassas olmasına rağmen hiç yakmıyor, çok güzel köpürüyor, iyi temizliyor, ferahlatıyor, kokusu miss gibi. Üstelik yeni bir özelliğini de keşfettim. Makyajı kalıntı bırakmadan gözü nerdeyse hiç yakmadan waterproof göz makyajı ve rimelleri temizliyor. Bir gün gözümdeki bol liner'lı makyajı unutmuşum:s Normalde hiç gözüme yaklaştırmam bile denedim ve sonuç mükemmel:) Yine de sadece dalgınlık anlarında kullanırım bu özelliğini:) Şu ara yüzüm çok kuru olduğu için Effaclar h köpük temizleyiciye geçsem mi acaba?????*

*Tonik kullanamıyorum. Gülsuyu bile yakıyor cildimi.

NEMLENDİRİCİLER:
-Endocare Lipocutane Moisturising : Öyle sevdim ki İnstagram'da bile paylaştım. Cildimde emilmeden öylece kalakaldığı günler çok geride kaldı. Kesinlikle yağlı ciltler için değil. Cildimin neme hasret olduğu fil hortumu misali nemlendirici emdiği günlerdeyim. Gerim gerim gerilmekten mahvolan yüzümü rahatlatmakta çok başarılı. Jelimsi bir yapısı var. Su gibi hafif görünse de kuru karma ciltler için ideal. İlk günlerde burun kenarlarımı aşırı yakmıştı. Alışamayacağım desem de alıştı cildim. İlk zamanlar Bepanthenele karıştırıp sürüyordum. Şimdi gerek kalmadı. İyileştirici, cilt onarıcı etkisi varmış. Roaccutane tedavisi esnasında kullanılıyormuş. Evde olduğum günler gündüz de kullanıyorum.

-Avene Hydrance Optimale SPF:20 Beyaz renkli, geç emilen, güneş kremi formunda bir gündüz kremi/nemlendiricisi. Yağlı değil.  Karma ciltler için uygun olduğunu düşünüyorum. Benim cildime yetmiyor nem vermesi artık. Sadece makyaj altına sürüyorum.

-Babor HSR Lifting etkili Göz kremi: Kullanmaya başlayalı 20 gün oldu. Çok sevdim bu kremi. 26 yaşındayım. Ufak tefek başlamıştım göz çevresi kremlerine ama kullandıklarımdan yeterli verimi alamıyordum. Yaşım için ağır bir ürün aslında. Ama yoğun neme ihtiyacım olduğu için kullanıyorum. 20 gündür bol sayılabilecek şekilde sürüyorum sabah akşam ve hiç yağ butonu oluşturmadı. Yumuşacık bir his veriyor. Hemen emilmemesi harika. Gözü yakmıyor. Sürdükten hemen sonra göz kapağım biraz ısınıyor o kadar. Sebamed'ten 10 kat daha iyi diyebilirim. Şiddetle öneriyorum.

-Endocare Lipocutane Dudak Nemlendiricisi: Parlatıcı görünümünde, şeffaf renkli, jel yapıda bir ürün. Sürdükten hemen sonra cam gibi bir görüntü veriyor. Nemlendirmesi başarılı. Ben "salyalarım akıyormuş gibi" görüntüsünü sevmediğimden akşamları veya gündüzleri evdeysem kullanıyorum. Yapısı yağlıca. Kokusu limon/narenciye gibi. Tadı güzel değil. Tüp ambalajda. Sıkarak kullanıyorsunuz. Çok sıkmamanızı öneririm. Fışkırdığında fazlalığı dudağa yedirmek gibi bir durum söz konusu değil.

-Blistex Med Plus Dudak Balmı: Başlarda severek kullanıyordum. 1 aylık tedavi sürecinde 2 kutu bitirdim. Artık yetmez oldu. Bitmek bilmez bir hararet ve kuruma var dudaklarımda içten içe. Gece uyumadan bolca sıvıyorum. Yüzümü yıkadıktan sonra sürüp yarım saat sonra diş fırçamla fırçalayıp ölü derilerden kurtuluyorum. Yumuşatmasını ve ruja hazırlamasını beğeniyorum. Mat olmayan bütün rujların altına sürüyorum. Açık renk rujlarla pek uymuyor ama:/ Renk vermiyorlar. Daha iyisini bilen varsa önerebilir mi?

RENKLİ ÜRÜNLER:
-PF Mineral Wear Pudra Spf :16: Bu ürünü eczaneden aldım. Dalmaçyalı köpekler gibi açıklı koyulu desene sahip. Bendeki Medium beige. Turuncuya yaklaşan sarı alt tonlu diyebilirim rengi için. Cildime 1buçuk ton kadar koyu. Lekelerim koyu olduğundan kapatsın diye bu tonu tercih ettim. Mecburen boynuma kadar sıvamak zorunda kalıyorum. Yine de eli hafif tutarak doğal görüntü almak mümkün. Kapatıcılığı süngerle epey iyi. Hatta doğal duruyor diyebilirim. İyi nemlendirilirse toz toz görüntü oluşmuyor. 10dk da oturuyor doğal, kadifemsi bir görünüme kavuşuyor. Kutunun içinde bir de fırçası var. Ben hiç kullanmadım. Normal sık kıllı pudra fırçasıyla toz toz oluyor. İyi sonuç verdiğini söyleyemem. Kapatıcılık hiç olmuyor diyebilirim. Ürün mineral içerikli olduğundan bende parlama yapmadı. Kalıcılığı 5-6 saat diyebilirim. Daha fazla tutmamaya çalışıyorum. Ekstra bir sivilceye neden olmadı.

-Babor High Protection Sun Make up Spf 50: Pata krem formunda cildimin 2 ton koyusu bir ürün. Bendeki 1numara medium beige en açık tonu. 3 tonu var sanırım. Uygulamaya gelirsek; süngerle sürdüm olmadı. Fırçaya gelmedi. En iyi sonuç parmakla alınıyor. Sürmeden önce cildi iyi nemlendirmek gerekiyor.Yağsız, kremsi, çabuk sabitlenen bir ürün. Homojen sürmeye dikkat edilmeli. Bu arada kat kat sürerseniz arapbacı olmanız işten bile değil:p Ben evin en güneş alan yerinde sürüp çıkıyorum:) İlk sürüldüğünde parlak bitirişe sahip. Biraz bekleyince pudramsı görünüme kavuşuyor. Parlayan kısımlar için üzerinden transparan pudra ile geçiyorum. Allığımı uygulayıp çıkıyorum:) Sivilce yapmadı ama gözenekleri belli bir miktar tıkadığını düşünüyorum. 3saatte bir yenilemem gerektiği söylendi ama tazelediğimde koyulaşıyorum:/ Ben de tamamen temizleyip yeniden sürüyorum:) Bronz olursam şayet daha rahat kullanabileceğim. Pf ile değişimli kullanıyorum.

Bu ürüne alternatif Endocare'in yağlı ciltler için bir ürünü varmış. Yine benzer formda kompakt ve spf 50. İncelenebilir. Doktorum önerdi.

Bunun dışında 3 haftalık arada olduğumdan geceleri sorunlu bölgeye Differin krem ve eğer sivilce çıkarsa Aksil 5 kullanacağım. Bephantene ve el kremlerim en iyi yardımcılarım. Ellerimi nemlendirmezsem çatlayıp kanıyorlar:/ Bende durum bunlar. Sanırım kurumaya alıştım. Gözenekleri az belirgin bir cilde hasrettim gerçekten. İyi nemlendirdiğim sürece halimden memnunum:)

Kullananınız var mı bu ürünlerden herhangi birini?? Önereceğiniz ürünlere de açığım. Aşırı hassas karma cilt için uygun olması tek şartım:)

SEVGİLERİMLE.

Yorumlar

  1. Benim cildim sivilce değil ama siyah noktaya aşırı müsait.Yıllardır kurtulamıyorum bu canavarlardan. :(
    Bende h2o alacağım,LRP'de almayı düşünüyorum. :)

    Kardelen'de gördüm takibe aldım.
    Bende beklerim.
    tekaska.blogspot.com

    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana bir kaç şey önerebilirim:)) Ayda 2 kez güvendiğin bir yere profesyonel cilt bakımı yaptırmalısın. Haftada 1 defa da beyaz kil maskesi kullan. Tabii hepsinden önce cildini çok temiz tut. İyi bir tonik kullan. İyi nemlendir. Makyajla uyuma. Açık gözenek problemin olup da sivilcen olmadığı için çok şanslısın. CİLDİNE İYİ BAK;)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar