Fotoğrafsız Tarifer Serisi#15 ŞEKERPARE

Bayramda kuzenlerimi ziyarete gittiğimde adet olduğu üzere tatlı yapmam gerekiyordu. Düşündüm taşındım şekerpare yapmaya karar verdim. Baklavagiller hariç şerbetli tatlı sevmem aslında ama şekerparenin ağızda dağılması falan beni mest eder. Çok sık da yapılmaz bizim evde. Anca ağır buğur misafir olacak da menüye özenilecek, yapılacak. Bayram gayet yerinde bir bahane oldu ve ben hasta hasta kalktım mutfağa girdim:( Bu girizgahtan sonra artık mevzuya dönebiliriz:)

Malzemeler:
1 paket oda sıcaklığında bekletilmiş margarin(250 gr tereyağı da olur)
1,5 çay bardağı sıvı yağ(yarım bardak yağı ayırın)
1 su bardağından 2 parmak az pudra şekeri
2 yumurta(1 ini hamura karıştırın , diğerinin sarısını üzerine sürmek için ayırın)
4 yemek kaşığı irmik
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 çimdik tuz
6 su bardağı un(büyük bardak değil yalnız klasik su bardağı ölçüsü)
1 yemek kaşığı limon kabuğu rendesi

Şerbeti için:
1litre su
3 su bardağı toz şeker
1 yemek kaşığı limon suyu

Yapılışı:
İlk olarak şerbeti kaynatıp, soğuması için kenara alın.

Margarini sıvı yağ ile iyice ezip pudra şekeriyle pürüzsüz hale gelene kadar yoğurun. İrmik, tuz ve yumurtayı katıp yoğurmaya devam edin. Kalan malzemeyi ekleyip, azar azar unla yoğurmaya başlayın. Tok, ele yapışmayan bir hamur elde edeceksiniz. Hamurun tamamen homojen olması önemli. Parçalanmaması gerek. Yengem mantı hamuru kıvamında olacak dedi:)

Ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elinizde top yapın. İyi yağlanmış tepsiye oval şekilde dizin. Birbirine çok yapıştırmayın. Üzerine çatalın tersiyle çizik atın. Kenara ayırdığınız yumurta sarısı ve yarım bardak yağı çırpın. Şekerparelerin üzerine sürün. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında 25- 30 dk pişirin. Çıkarır çıkarmaz soğuk şerbeti üzerine dökün.

Not: Eğer yuvarlak şekil verip üzerine fındık koyacaksanız, hamuruna limon kabuğu rendesi koymayabilirsiniz. Ben kokusunu ve aromasını sevdiğim için ekliyorum her 2 türlü de.


Afiyet olsunnnn!!!!!

Yorumlar

  1. Karnım aç zateeeen:( Şekerpareyi çok severim bana da getir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh bebeğimm yapıldığı.gün tükendi:-D kişi başı 6tane yedi misafirler:-D yaparsam getiririm mutlaka aklımda;-)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar