Fotoğrafsız Tarifler Serisi#17: Elmalı Crumble

İyi gecelerrr:))))) Bugün size Elmalı Crumble tarifi vereceğim. Ne demekmiş CRUMBLE? Bir çeşit elmalı pay. Evde elma fazlası var. Granny Smith cinsini ben hart hurt yiyemiyorum malesef. Fazla ekşi bana göre. Bir şekilde değerlendirmek gerekiyordu ve düşünüp taşınıp bu tarifte karar kıldım. Pazar kahvaltısında misafirimiz de olunca bahanem hazır oldu:)

Semiciim 'de görmüştüm ilk kez İnstagram'da. Sağolsun beni kırmadı tarifini yazıverdi. Ben de kendimce yaptığım birkaç değişiklikle sizinle paylaşmak istedim. Tabii ki izinli;). Hem pratik, hem hafif, hem çok lezzetli. Bakalım siz beğenecek misiniz?????

Not: Mevsimine göre farklı meyvelerle de süper olur. Vişne, çilek ve erikliyi de deneyeceğim gelecek yaz;)


Malzemeler:
Hamuru için:
100gr. küp küp doğranmış, oda sıcaklığında bekletilmiş tereyağ
Yarım bardak esmer şeker (miktarı ayarlanabilir)
Bir çimdik tuz
100gr. un (ben 1 su bardağı+2 y.k un koydum)

İçi için:
6 tane orta boy sert sulu elma
2 y.k tarçın
3 y.k toz şeker( elmanız tatlıysa şeker eklemeyebilirsiniz)
1 su bardağı ceviz kırığı
1 avuç kuru üzüm
1 y.k kuş üzümü
3-4 damla vanilya konsantresi
1 limonun suyu
yarım limon rendesi

Yapılışı:
Tereyağ,şekerle iyice ufalanana kadar ovun. Daha sonra un ve tuz ekleyip ele yapışan yumuşak bir hamur haline gelene kadar yoğurun. Bu işlemi mutfak robotunda da yapabilirsiniz. Hamuru 20 dk. buzdolabında soğumaya bırakın.

Elmaları irice küp küp doğrayın. Yapışmaz tencereye alın. Üzerine şekeri ve limon suyunu ekleyip kısık ateşte suyunu salana kadar bekleyin. Altını açıp tarçın, kuru üzümlerive rende kabukları atıp suyu çekene kadar karıştırın. Yumuşayınca altını kapatın. Cevizleri ekleyin. Soğumaya bırakın.

Borcamın içine elmaları boşluk kalmayacak şekilde yayın. Buzdolabından çıkardığınız hamuru elinizle ufalayarak elmaların üzerine serpiştirin. ÜZERİNE BASTIRMAYIN.

Önceden 190derecede ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirin. Ilık servis edin.
İsteğe bağlı olarak üzerine pudra şekeri serpebilirsiniz.

Afiyet olsunnn!!!!!!

Yorumlar

  1. Bu hafta buluştuğumuzda elim boş geleyim deme:))))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bugün yaptım daha cicim. fırsat olsaydı taze taze getirebilseydim keşke:/ 29unda gene misafir var. 30'unda kalanları toplar getiririm artık asdfghj:p öperimmm!!!!!!

      Sil
  2. Çok lezzetli gözüküyor, elinize sağlık :) Bi de bu yazıları silmiyorsunuz demi lazım olursa diye :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Gerçekten çok lezzetli bişi. Silmiyorum yazdığım tarifleri, kağıtta duracağına internette herkes yararlansın dimi ama;-)

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar