Roaccutane Günlüğü #4 1. Ay Kontrol

Akne savaşı vol bilmem kaç sonucu Roaccutane tedavisine başlamıştım. Bugün 1. ayı bitirmiş olmanın mutluluğu içindeyim. Bu sabah tahlillerim yenilendi. Sonuçlarını yarın alacağım. Bu süreçte ben beslenme düzenimi çok değiştirmedim. Çukulata da dondurma da yedim yani. Zaten aşırı yağlı yemiyorum. Kolestrolüm kaç çıkacak meraktayım:))

15. günde 30 mg hiç işe yaramadı diye umutsuzluğa kapılmıştım. Meğer dozum azmış. 40 mg'a çıkınca etkisini daha net bir şekilde görmeye başladım. Bu arada tekrar belirteyim benim aknelerim lokal. Yüzünüze tıbbi maske taktığınızı düşünün. Açıkta kalan hiç bir kısımda tek bir sivilce yok. Kapalı kısımda hepsi toplanmış durumdalar. Ve gerçekten çok dirençliler. İlacı da 1 ay boyunca aralıksız kullandım. Önümüzdeki 3 hafta ara vermeye karar verdi doktorum. Hem etkilerine bakacağız,  hem  karaciğerimi dinlendireceğiz, hem de durduk yere ortaya çıkan baş ağrılarıma yol açmış mı onu keşfedeceğiz.

Cildim bu son 2 haftalık süreçte gerçekten kurudu, gerim gerim gerildi. O cildimin kustuğu bütün nemlendiricileri sünger gibi emme moduna girdi. En çok dudaklarım, göz kenarlarım, ellerim, burun kenarlarım ve son olarak 3 gündür ağzımın kenarları soyulmaya başladı. Biraz canım yandı ağız kenarım soyulurken. Kremi bolca sürüp bırakıyorum 10 dk içinde yumuşuyor ama sıkça tekrarlamak gerekiyor. Bu arada aşırı hassaslaştı. Gözyaşım bile cildimi yer yer yakabiliyor. Sürekli göz damlası kullanıyorum. Gözaltı kremimi asla ihmal etmiyorum.

Cildimi iyi nemlendirdiğim için soyulmasını fazla hissetmedim. Duyduğuma ve gördüklerime göre iyi nemlendirilmeyen cilt et yanığı gibi kıpkırmızı olabiliyor. Ama şu anda daha canlı bir cilde sahibim. Pırıl pırıl bile diyebilirim. Açık çirkin gözenekli görünümden kurtuldum. Siyah noktalarım azalmakla birlikte halen burun üstünde duruyor. Çenemdeki ve ağzımın kenarlarındaki komedonlar geçen haftaya göre yarıya indi diyebilirim. Kabarık, pörtlek bir sivilce falan hiç yok şu anda. Hafta içinde hiç çıkmadı. Sadece görünürde kahverengi lekelerim var. Yeni çıkan olmadığından var olanların da rengi soldu epey.

Bugün mutluyum. Ama 3 haftalık süreçte ilacı bırakınca ne olacak, cildim nasıl reaksiyon verecek, yağ fışkıracak mı yeniden, sivilceler pörtleyecek mi bilmiyorum. Doktorun demesine göre yağ fışkırması hariç sivilceler artabilirmiş. Panik yapacak bir şey yokmuş. Kullandığım ürünlerin hepsini bir sonraki postta ayrıntılı yazmayı düşünüyorum.

Gazam mübarek olsun :)))))

Yorumlar

Popüler Yayınlar