Tatil Dönüşü

1aylık aradan sonra burdayım:))) Ne mi oldu? Çifte stajım bitti. Sonunda ben de tatil yapabildim...sezonun son demlerinde. Rotamız Bozcaada idi.. Kalbimi  bırakıp döndüm :( en son 7yıl önce gittiğimde tekrar tekrar gelip daha uzun kalmayı, hatta yerleşmeyi dilemiştim. Umarım bigün orada bi evim olur... Feribottan iner inmez tertemiz bir hava ve miss gibi deniz kokusu sardı. Kokladım; ilk tepkim, "evim gibi" oldu. En son 1 ay kadar önce demiştim ya hani kafa dinlemeye tazelenmeye ihtiyacım var diye. İşte kafa dinlemenin hasını yaptım. Tazelendim, her şeyi arkamda bıraktım döndüm. Topu topu 1 haftaydı bana yetmedi ama olsun. Unutulmaz bi tatildi.

Nerden başlasam anlatmaya...en ilginciyle başliym...adada ilk gecemizde yemeğimizi yedik erkenden uyuduk. Tuhaf bi rüya gördüm. Hiç bi detayı anımsamasam da sadece tek bir isim ve yüz aklıma kazındı. SEZGİN..kıvırcık saçlı bembeyaz dişli çok güzel gülümseyen çakır gözlü biri... Kimdi, rolü neydi rüyamda hatırlamıyorum.  Ama uyandığımda AKLIMA KAZINMIŞTI...derken 4. gecede buldum onu. Adı cidden Sezgin ve aynen rüyamdaki gibi. O gün değil de ertesi gün o olduğunu anladığımda iş işten geçmişti. Ortalıkta görünmeyince soruşturdum Sez adadan ayrılmış, İstanbul'daymış. Yapacak bişi yok şu saatten sonra. Keşke erken farketseymişim:( Tuhaf bi anı olarak kalacak:/

Deniz çivi gibiydi adeta. Parmağının ucunu değdirdiğin an sıçrıyorsun ama o kadar berrak bir deniz ben ömrümde görmedim. İnatla ilerlediğinde alışıyorsun ama durursan yandın:p Ya atlayacaksın tamamen ya da geri çıkacaksın:p Artık hiç bi denize güzel diyemem sanırım. Selimiye koyu/Marmaris hariç.

Adanın sokakları şarap kokuyor yau. Mest olduk kaldık. Favorim Çamlıbağ 2010 Vasilaki. Herkese ısrarla tavsiye ederim. Karalahna şarabı fazla aromatik. Talay Karasakızdı galiba rose şarabı ekşi ve ağır. Sadece peynirle gidiyor. Talay'dan 3 şişe şarap aldık ama isimlerini hatırlamıyorum. Tadlarına baktıkça yazarım:)

Rum mezelerine bittimm tek kelimeyle. Şarapla gitmiyorlar ama ille rakı ille rakı:))) 3 gece şarap içtiysek 4gecede rakı içtik:) Mezelerin tartışmasız 1 numarası Vahit'in Yeri'nde yediklerimdi. Tertemiz ve çook leziz.Herşey güzel amaaa....Çirozu denemeden dönmeyin pişman olursunuz. Asma yaprağında sardalya ana yemekti. Deneyin... En güzelini en sona sakladım... ASMALI MEYHANE. Hem personeli 10 numara hem yemekeri. Orfoz, tarçınlı kabak çiçeği dolma, akla zarar, yazgülü, erik ekşili enginar veeee midye dolması 10 numara! Bide acılı cevizli bişi vardı adını unuttum. Nar ekşisiyle bir gider aklınız şaşşsın. Ara sıcak karides cızlaması:)))) 1büyük gider.... üstüne de sardalya ızgara söylediniz mi daha nolsun. Tatlı olarak peynir helvası üstüne yaban incirli dondurma <3

Saydığım mezelerden bir kaçını evde deneyip tarifini mutlaka yazıcam.
Ama yaban incirli dondurmayı nerden bulurum orası meçhul://// Denemeyen bilmez!

Yorumlar

Popüler Yayınlar