FOTOĞRAFSIZ TARİF -7 YULAFLI KURABİYE (Güncellendi)

Bu kurabiyeyi ne zaman yapsam herkes bayılıp tarif almak istiyor. Ben de blogum için sakladım vermedim bugüne kadar. Denemeyen pişman olur o kadar söyliym.
Bir kere alışıldık bir tarif değil. Yapması çok kolay. İnsanların tadını tahmin edememesi beni çok güldürüyor.  Hafif yapışkan ve ağızda eriyen bir tat..




Yulaflı Meyveli Kurabiyeee

MALZEMELER:

1 tam ve 1 çeyrek su bardağı kadar yulaf ezmesi(ben Eti kullanıyorum)
2 su bardağı un
225 gr oda sıcaklığında tuzsuz tereyağı
1 su bardağından 2 parmak az esmer şeker
1 yumurta
1 tatlı kaşığı tarçın
3 4 damla acıbadem özü (bulamayanlar 1 çay kaşığı acıbadem likörü ekleyebilir)
3 4 damla Vanilya özü (1 paket şekerli vanilin de kullanabilirsiniz.)
1su bardağı doğranmış kuru kayısı ve 1 su bardağı elde irice dövülmüş tuzsuz iç badem
ya da
1 su bardağı doğranmış kuru erik ve 1 su bardağı elde irice dövülmüş ceviz içi
ya da
1 su bardağı doğranmış kuru incir ve 1 su bardağı elde irice dövülmüş fındık
ayrıca 1 avuç kuru üzüm ekleyebilirsiniz.
1 yemek kaşığı hindistan cevizi
1 paket kabartma tozu

YAPILIŞI:

Yulaf, un, şeker, tuz, vanilya ve tarçını iyice harmanlanacak şekilde derince bir kapta karıştırın. Diğer taraftan tereyağını eritin. Yumurtaları başka bir kapta iyice çırpın. Yağ eriyip hafif soğuyunca bekletmeden çırpılmış yumurtayla birlikte unlu karışıma dökün. Üzerine seçtiğiniz kuru meyveli karışımı dökün. Acıbadem özünü de kattıktan sonra iyice yoğurun.
Yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye elinizde 1 ceviz büyüklüğü kadar yuvarlayıp top yaptığınız hamurları bastırmadan dizin. Çorba kaşığının arkasıyla hafifçe tepsiye bastırın. 180 DERECE ÖNCEDEN ISITILMIŞ FIRINA ATIN.  Üzeri kızarıncaya kadar pişirin. (25dk)

AFİYET OLSUNNN!!!!!

Yorumlar

Popüler Yayınlar