Cilt Rutini Edinme Postu 1#

Yüzümde özellikle çene bölgemde yine sivilceler, siyah noktalar çoğaldı, çirkinlik imparatorluğuna darbe yapmam gerektiğine karar verip cildiyecime gittim. En son geçen yaz nadirleşmişti sivilcelerim ama stres dolu günlerden son akneye dönüş kısa sürdü:/ Önünü alamadım işte.

Roaccutane tedavisinden haberdarım tabii ki, ve mucize yarattıklarını gözümle çok gördüm. Çocukluk arkadaşımın yeni sürülmüş tarla biçimindeki delik deşik ve mosmor yüzü bebek poposu kıvamına ulaşmıştı 1yıl içinde. Ve bir daha sivilce gören olmadı yüzünde. Aynı şekilde üniversitede bir arkadaşımın her türlü kuruluk, pullanma,hayata küsme gibi yan etkilerini de bolca gördüğüm için mecbur olunmadıkça kimsenin yaptırmaması taraftarıyım. Ama sonuçlar şahane yadsınamaz tabii ki.    Yine de çenede düzenli olarak çıkan yer etmiş toplamda 3 4 akne için de 6aylık eziyete değmez diye düşünüyorum. Bugün doktorum kesin çözüm istiyorsam buna mecbur olduğumu, aksi halde dışarıdan müdahaleyle bir yere kadar etki edilebileceğini ve "bu gerçekle barışmam" gerektiğini söyledi. Kınadım kendisini bu kadar kolay bir şekilde bana bunu önerdiği için.
1. Lens kullanan bir insanım ve göz içi kuruluğu yaptığından 6ay  lenssiz yaşamayı asla düşünmem bile. Gözlük yüksek numara miyop bir insan için konforsuzluktan başka bir şey değil.
2. Sürekli olarak bünyem böbrek taşı oluşturuyor ve ilacın karaciğere olduğu kadar böbreklere de yan etki gösterdiğini okumuştum. Benim için bu riske değmez. Sağlık daha önemli.
3. Hipoglisemisi olanların cilt altında kist şeklinde yağ birikmesi oluyormuş. Dahiliye uzmanına sormam için yönlendirildim. Benim için büyük bir problem değilmiş. Spora başlasan gidecek hepsi dedi:))))))) İlacım oymuş:)

Bunca girizgahtan sonra mevzuya gelelim:) Madem tedaviyi reddediyorsun alternatif ürün kullan diyerek şunları verdi.

1. Avene Cleance Gel ve toniği: Yazısı için tıklayın. Tonikten son zamanlarda biraz rahatsız olmaya başladığım için farklı ürün arayışlarındaydım. Rahatsızlığım da cildimdeki ağırlık ve hafif yapış yapışlık hissiydi. Önceleri beni rahatsız etmeyen şey şişenin sonunda belki sıkıldığım için battı resmen:)
2. La Roche Posay'in EffaclarTonik:  Toniğim bitince yeni bir ürün seçtim. La Roche Posay'in Effaclar Serisinin termal su içerikli mikro soyucu özelliğindeki toniğini aldım. Bugün başladığım için kendisine 1 ay süre tanıyorum. Yazısını da ekleyeceğim mutlaka sonradan.
3. Bioderma Sebium Pore Refinder: Gözenek sıkılaştırıcı olduğu ve sadece gece sürmem önerildiği için hiç bir fikrim yok malesef. Yazısı sonra yazılacak.
4. Heliocare advanced: SPF 50 korumalı güneş kremi. Kayısı özlü ve hafif bir kokusu ve dokusu var. Ciltte birikme yağlı hissi vermeden pek güzel emiliyor. Leke kalmasın diye mecburen kullanılacakmış bu mevsimde bile:/ Yazın kullandığımda memnun kalmıştım.
5. Aksil 5: Arkadaşıma doktorunun tavsiyesi. Kendisi çok memnun kalmış sivilceyi örtüp kurutmasından. Ben de bir kutu aldım gündüzleri sürüp deniycem bakalım. 2 çeşidi var sanırım. Beyazı GECE kullanılıyormuş. Emilmiyor ve kalıp gibi duruyormuş. Ben renkli olanı aldım. Yalnız açık tenlilerde tuhaf durabilir. Benim yüzüme tam geldi neyseki sevindim:)


Makyaj ve her türlü kapatıcı yasakken kıpkırmızı akne görmek istemiyorum aynada:/ Bitek young blood ürünleri serbestmiş:/ Bayıldığım bi marka değil maalesef.

Durumlar şimdilik böyle. Etkilerini görmeye başlayınca ufak ufak eklemelerle yazılarımı yayınlarım:)
Esen kalın efenim:)

Yorumlar

Popüler Yayınlar